reklama

Enterprise 2.0

Firma, ktorá dokáže pomocou komunitných nástrojov šetriť peniaze a celkovo zvýšiť svoju efektivitu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Princíp tejto spoločnosti jezaložený na tom, že dovoľuje podieľať sa na chode firmykaždému zamestnancovi, alebo inak zainteresovanémučloveku. Zjednodušuje prístup k potrebným a aktuálnyminformáciám. Základom je, aby firma dokázalatieto informácie nie len efektívne distribuovať, aleaby dobré nápady vedela aj aplikovať do firemnýchprocesov. Dôležitým faktorom je tiež, že ľudiakvalitnejšie pracujú na nápadoch, na ktorýchvymyslení participovali. „Zakladateľ“ myšlienkyEneterprise 2.0 Don Tapscott definoval jej 4 základnéprincípy:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Peering
Zamestnancimajú rovnakú možnosť komentovať svoje nápadynavzájom ako aj činy manažmentu.

Otvorenosť

Tým, že sa firma otvorí,prijíma určité riziko, na druhej strane však môžezískať množstvo užitočných rád a posunúťsa o úroveň vyššie.

Zdieľanie
Zdieľanieinformácií vďaka internetu sa presúva aj dofiremného prostredia.

Konaťglobálne
Je jedno, odkiaľ príde nápad,ak sa ho vieme ujať.

Princíp Enterprise 2.0 sa dávyužiť v celej firme. Ako príklad uvediem využitie wiki priprojekte, na ktorom pracujú viacerí ľudia. Vždyaktuálne problémy, riešenia... napíšu na wiki,tým uľahčia distribúciu informácii ostatnýmčlenom. Podobný princíp sa dá využívaťpri spätnej väzbe zákazníka, kde môžemerýchlo dostávať jeho postrehy a námety azapracovávať ich do našich procesov. Už v staršompríspevku som spomínal ako blog možno využívaťna vzdelávanie zamestnancov. Spoločnosť môže využívaťcelý komplex komunitných nástrojov akýmisú blogy, wiki, podcasty, socialne siete, RSS …

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V susedných Čechách sanádejný startup projekt Abakowiki zaoberávytvorením systému na princípe Enterprise 2.0 .Zatiaľ fungujú len v beta verzii. Myslím však, žemajú veľký potenciál. Snažia sa viacerépodtrebné komunitné nástroje zastrešiť jednýmsystémom.


Peter Dendis

Peter Dendis

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorého baví to čo robí a chce sa o to podeliť aj s ostatnými. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáosobný rozvojknihyprivat equity...cestovanieakcieSúkromnéManažmentMarketing

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu